خبرگزاري امدادگران
حیف و میل ها در بخش مشارکتهای مردمی

همانطور که مخاطبین و کاربران محترم می دانند بخش مشارکتهای مردمی بصورت یک معاونت مستقل در مرکز و استانها مشغول بکار می باشد . از کلیه مبالغ جمع آوری شده از صندوقهای صدقات بخشی به عنوان دستمزد به افرادی که در این بخش بصورت مستقیم به فعالیت هستند , تعلق می گیرد و بخشی نیز جهت تامین هزینه ای متفرقه واحد صرف می شود . مقداری هم در اختیار روسای شاخه بوده که بصورت موردی به مددجویان پرداخت می شود. از مبالغ مانده وجوهات سهمی بعنوان درمان و جهیزیه و.... به مرکز منتقل می شود که بصورت اقلام جهیزیه و ساخت و ساز تجهیزات و لوازم مورد نیاز مشارکت مجددا" به شاخه برگشت می کند . ممکن است در این میان بخشی هم به شاخه برگشت نکند و صرف مناطق محرومتر و کمتر توسعه یافته شود .
در مجموع کاری نداریم . آنچه مهم است و موضوع بحث ماست آندسته از هزینه هائی است که از محل این پول ها جهت ساخت صندوق و دستگاههای سکه شمار و دوخت کیسه های پول و... انجام می شود . از دید هر انسان منصفی این مطالب منطقی باید باشد و آن این است که این اقایان که در همه جا هر تریبونی پیدا می کنند داد می زنند و ادعا می کنند که هزینه های ما پائین است !
چرا کسی به این حضرات آقایان چیزی نمی گوید . اینها که برای نشان دادن ظاهر برای کم کردن هزینه ها!!!!(و انجام هرزینه ها) می آیند برای کل کشور و برای شاخه های تابعه صندوقهائی رامی سازند که بعد از مدتی کوتاه و یا به محض رسیدن به شاخه رنگ آن پوست می شود ؛ بماند از اینکه برای کمتر کردن قیمت تمام شده صندوقهای آکواریومی جدیدا" جنس آنرا از آلومینیوم به آهن تغییر دادند. همینطور کلیه صندوقهای مورد استفاده از هر شکل آن که دارای کیفیتی بسار پائین از حیث رنگ می باشد . برای تهیه کیسه های پولی که درون صندوق ها نصب می شود , اول آمدند از جنس برزنت استفاده کردند و تعداد زیادی ساخته و به شاخه ها فرستادند ولی بعد از مدتی به این نتیجه رسیدند که بعلت خمیدگی و خشکی این جنس کیسه ها باعث جلوگیری از ورود پول می شود و در نتیجه همه فکر می کنند که این کیسه پر شده است ؛ دوباره از نو آمدند و جنس کیسه ها را تغییر دادند و کلی هزینه کردند . در ابتدا برای صندوقهای خانگی از جنس آهن استفاده می کردند ولی الان به این نتیجه رسیدند که بهترین و مناسبترین جنس برای صندوقهای خانگی , پلاستیک است و همین کار را هم کردند و صندوقهای خانگی جدید را از جنس پلاستیک ساختند .
سئوال :
1- آیا کسی بر روی این عزیزان بهتر از جانی که در معاونت مشارکتهای مردمی مرکز مشغول برنامه ریزی و اجرا هستند نظارت ندارد ؟
2- آیا نمی شود این طرحها را ابتدا در محیط کوچکتری اجرا کرد که بهتر و زودتر بتوان به عیوب و نقلیص کار پی برد ؟
3- آیا بی کیفیت ساختن این محصولات مثل صندوقها و کیسه ها و... به بهانه کم شدن هزینه ها منطقی است ؟ مسئولیت جبران خسارتهای بعدی برعهده کیست ؟
4- چرا برای ساخت و توسعه لوازم و ساز و کارهای مشارکت مردمی و توسعه فرهنگ آن در بین مردم از نظرات مردم و همکاران استفاده نمی شود ؟
5- همه سازمانها برای بهبود بخشیدن به امور خدمات رسانی خود بخشی از فعالیت خود را به نظر سنجی و تجزیه و تحلیل نظرات و افکار مردم اختصاص می دهند . جایگاه نظر سنجی و افکار سنجی در بین مردم در این بخش کجاست و در چه حدی است ؟
6- آیا صرف پیروی از افکار و ایده های خودمان و دورو بری هایمان خیلی هنر است ؟
نظرات (0)

Post a Comment


ليست وبلاگهاي به روز شده
.::Dadkhahi::.
منو
امکانات
لينکها در صفحه جديد
تشکر






Powered by WebGozar

You will be redirected to the script in

seconds