خبرگزاري امدادگران
دغدغه های عمه ملوك 1

يكي ازموضوعاتي كه ما را برآن داشت تا دست به قلم شده و از كج سليقگی ها بگوئيم موضوع تحجرها و انجماد فكريها در اين نهاد است . كيست كه نداند در موضوعات مختلف در اين نهاد هنوز كج سليقگي ها حكومت مي كند و در بخشنامه هايي از سوي مركزصادر می شود, اين نكته ها بخوبي نمايان است و اگر چنين نبود, واحدهاي زير دست یقینا" به اعمال سليقه خواهند پرداخت و واعجبا كه جواب اين است " تشخيص مدير است و بس ..."
از قدیم گفته اند سخت گیری نتيجه منفي مي دهد و افرادي كه از سر دلسوزي چنين كارهايي مي كنند بدتر كار را خراب مي كنند و افرادي كه كار را خراب مي كنند شايسته مديريت نيستند .زيرا دوستي اينها دوستي خاله خرسه است . دوره تفكر طالباني ديگر بسر آمده است . اين حماقت است كه دوست داشته باشيم بقيه افراد هم مثل ما فكر كنند مثل ما لباس ببوشند مثل ما حرف بزنند مثل ما ريش بگزارند مثل ما قدم بردارند و مثل ما ......
يكي از اين بخشنامه هاي عمه ملوكانه موضوع فرم شماره چهار مربوط به تعهد استفاده از تسهيلات دانشجويي براي دانشجويان تحت بوشش است . در اين فرم كه از همه دانشجويان متقاضي تسهيلات , امضاي مصلحتي و اجباري گرفته مي شود مقررات انضباطي دانشجويان چنين امده است :
1- رعايت نظم و انضباط در محيطهاي دانشكاه و كميته امداد.
2- رعايت شئونات اسلامي در سطح دانشكاه و خارج ان
3- داشتن ظاهري مناسب در شان يك دانشجو وعدم استفاده از لباسهاي نامناسب
4- عدم استفاده از دخانيات .
5- استفاده ازحجاب برتر(چادر) در دانشكاه و خارج ان براي خواهران.
6- ارايه به موقع مدارك مورد نياز به كميته امداد و....
7- شركت منظم در همايشها و گردهماييها كه از طريق كميته امداد برگزار مي گردد .

تشخیص تمامی این موارد برعهده حضرات اقایان و دست پرورده های آنان است . حتی اگر چیزی بصراحت در شرع مقدس نسبت به ان اظهار نظری نشده است , بنام عرف چنان برخوردی می کنند که هر دانشجوئی را از دین و دینداران زده می کنند . نزد چه کسی باید گفت که دانشجوی دختری که چادر بر سر ندارد را از اتاق بیرون می کنند وبه حرفش گوش نمی دهند ؟ به چه کسی باید گله کرد که دانشجوی پسر را بخاطر موی بلند سرزنش کرده و طرد می کنند ؟ به چه کسی باید شکایت کرد که سخنران بی مایه در جمع دانشجویان پسر آنها را به پیشی گرفتن از دختران در حضور در دانشگاهها و محافل علمی دعوت می کند و عنوان می کند که نباید گذاشت دختران از پسران جلو بزنند؟ راه این افراد به کدامین ناکجاآباد است که جوانان باغیرت این کشور را بنام دین از دین گریزان می کنند و ذهن آنان را با موضوعات حاشیه ای از اصل دین دور می کنند ؟ درکجا آمده است که موی بلند برای پسران و یا بسر نکردن چادر برای دختران عیب و گناه است ؟ چیزی که عیب و گناه است بی اعتنائی به فرائض و واجبات مثل نماز و روزه و...است نه تظاهر !!!آقایان می خواهند افراد فقط مقابل آنها تظاهر به مظاهر دینداری کنند حتی اگر درخفا هم گناهی کردند عیبی ندارد چون به اعتقاد بها ء نمی دهند بلکه به ظاهر بیشتر توجه دارند . شنیده شده است در یکی از استانها حتی برای افتتاح حساب دانشجویان دختر وپسردو بانک مجزا را در نظر گرفتند تا نکند شاید از روی اتفاق سانحه ای رخ بدهد .!! اینها که هستند که اینگونه با جوانان رفتار می کنند ؟ آیا این تفکرات دیگر محلی برای اعتنا دارد ؟
به نظر ما بهترین نام برای این تفکرات و بخشنامه ها همان فرمایشات عمه ملوک است !!!!!!!!!!!!!!!!
نظرات (0)

Post a Comment


ليست وبلاگهاي به روز شده
.::Dadkhahi::.
منو
امکانات
لينکها در صفحه جديد
تشکر






Powered by WebGozar

You will be redirected to the script in

seconds