خبرگزاري امدادگران

در کمیته امداد چه می گذرد؟
متن درج شده در سایت فردا نیوز
مهدي صالحي
بالاخره پروسه تعویض سرپرست کمیته امداد امام خمینی در هفته های اخیر به اوج خود رسید و کامل شد. تحرکاتی که طی چند سال اخیر توسط برخی مقامات مخصوصا آقای عسگراولادی نماینده ولی فقیه در امداد با اصلاح اساسنامه امداد شروع شد و باعث شد تا با یک حرکت از قبل تعیین شده بتواند دو عضو دیگر موتلفه اسلامی یعنی ترقی و انواری را در ابتدا با یک به عضویت شورای مرکزی امداد درآورد. بطوری که آقای عسگراولادی در توجیه این انتخاب در جمع کارکنان امداد می گوید: لیست 50 نفره ای را خدمت رهبری ارائه کردیم و ایشان انگشت خود را روی این دو نفر (حمیدرضا ترقی و انواری) گذاشتند و تاکید کردند که حتما این چهرهای آشنا در شورا باشند _در همان زمان آقای نیری (سرپرست امداد) در برنامه نگاه یک حاضر می شود و وقتی از ایشان دلیل چگونگی انتخاب این آقایان سئوال می شود می گوید چون چهره های آشنا بودند انتخاب کردیم و خدمت رهبری معرفی کردیم و ایشان هم فرمودند: هر که را می خواهید بگذارید ما قبول داریم.
این سخنان متناقض هنگامی از سرپرست امداد و نماینده ولی فقیه شنیده می شود که با سخنان چند هفته پیش آقای عسگراولادی که مجددا در جمع کارکنان امداد انجام می گیرد وارد فاز تازه ای می شود. فازی که سرنوشت سرپرست امداد یعنی آقای نیری را رقم خواهد زد.
آقای عسگراولادی که در فاز اول این برنامه یعنی وارد کردن دو یار موتلفه ای خود به شورای مرکزی موفق شده، این بار با خیزی بلند با اشاره به اصلاح اساسنامه و اینکه سرپرست باید حکم مجددی را دریافت کند، پیشنهاد برکناری سرپرست را عنوان می کند و با جایگزین شدن یکی از آقایان ترقی و انواری (بدلیل عضو شورا بودن ) به جای ایشان موج جدیدی ایجاد تا اولا فرصت چندماهه ای به آقای نیری بدهد و ثانیا شرایط عمومی امداد را برای انتخاب یکی از این دو نفربه عنوان سرپرست و قائم مقام سرپرست مهیا کند.
بااشاره به این مطالب این سئوال در ذهن هر شنونده ای ایجاد می شود که چرا باید موتلفه نهاد امداد را در دست بگیرد و آیا اساسا فردی اگر موتلفه ای نباشد توانایی مدیریت ندارد؟ آیا شما به غیرحزبیهای خود اجازه حضور می دهید؟ آیا این همان دموکراسی است که شما از آن دم می زنید؟ آیا مدیران و معاونینی همچون حسینی, مقدم , پورهاشمی, بحیرایی و... توان مدیریتیشان از مدیران موتلفه ای شما کمتر است؟
قصد من در نوشتن این مطالب فقط اطلاع رسانی به مردم عزیز بوده است و بس.
باتشکر
مهدی صالحی

نظرات بینندگان
علی شهنواز
کمیته امداد یک نهاد سیاسی بوده و از امداد فقط یک نام را با خود یدک می کشد
محمد
بهتراست اسم کمیته امدادراعوض کنند چراکه شیکترین ساختمان اداری ایران است وبهترین نقطه تهران قرارگرفته وزمین درآنجا متری دومیلیون تومان است واگریک محتاجی می خواهد ازجنوب تهران به آنجا برود باید ده هزارتومان کرایه بدهد این کمیته باید اسمش
رابگذارند کمیته سرمایه داری درغیراین صورت باید به جنوب شهرانتقال پیداکند
منبع : http://fardanews.com/show/?id=26700
بی حیاترین مدیران ارشد تاریخ نظام جمهوری اسلامی

اگر یادتان باشد چندی پیش جمع کثیری از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی طی نامه به مقام معظم رهبری از آقایان سید رضا نیری وعسکراولادی تشکر کرده و ضمن تقدیر از این حضرات بعنوان قدیمی ترین مدیران ارشد نظام از مقام معظم رهبری خواستند که استقلال کمیته امداد را محفوظ نگاه دارد.
در فقه شیعه و در حکومت نظام مردم سالاری دینی جمهوری اسلامی (در چارچوبهایی )حتی می توان از رهبری هم انتقاد کرد پس دیگر چرا نشود از افرادی مثل این آقایان که به هر حال جزو السابقون هم هستند انتقاد کرد؟ آیا این اقایان بیشتر از طلحه و زبیر برای اسلام زحمت و رنج کشیده اند؟ چرا این فرصت را به هیچ کسی نمی دهند که عملکرد ایشان را نقادی نماید و فقط راضی به خرج کردن از رهبری هستند؟ اینها بدبختی های ما در این نظام است که بقای مدیران اینچنینی به دید مثبت نگریسته می شود . بر اساس کدام سیستم و استاندارد و اشل مدیریتی در دنیا باید مدیران حدود سه دهه بر مسندی تکیه کرده و آنرا رها نکنند؟
اینها بی حیاترین و پرروترین و بی چشم و رو ترین مدیرانی هستند که تاریخ نظام بخود دیده است چرا که با تکیه کردن به سابقه و نفوذ خودشان اریکه قدرت را در دست گرفته و با ایجاد یک امپراطوری گسترده در سطح داخل و خارج کشور گوی سبقت را از هر طاغوتی ربوده اند و با گماردن افراد خانواده و خاندان و دوستان حزبی و افراد داخل لابی خود و ساخت و ساز ساختمانهای آنچنانی اداری و غیر اداری و ویلاهای لب دریا و دور از دریا چنان روی اشرافی گری را سفید کردند که باید بر خاندان شاه معدوم صد رحمت فرستاد . چرا باید در قانون اساسی دارائی وزیر و رئیس جمهورو رهبر و همسر و فرزندان آنها قبل و بعد از مسئولیت توسط رئیس قوه قضائیه کــــنترل گــــــــــــــردد(اصل 142قانون اساسی ) تا برخلاف روال معمول افزایش نیافته باشد ولی هیچ کنترلی بر روی مسئولین و سازمانهای زیر نظر رهبری وجود ندارد و در هیچ کجا دارائی این افراد کنترل نمی شود که مصداق بارز این مثال مسئولین کمیته امداد هستند.
این افراد وقت و امکانات این سازمان را صرف امور بیهوده و عبث می کنند و نسبت به بکار گیری دانش های روز بی تفاوت هستند . نظام سخت افزاری در کمیته امداد از شدیدا" ازفقدان مدیریت سالم و توانمند وجنبه های نرم افزاری رنج می برد. این افراد نسبت به شناخت تشکیلات دارای سلامت و انعطاف ادراکی نیستند و توانائی حل مسائل مدیریتی این سازمان را ندارند . بخشهای مختلف این سازمان با هم هماهنگی لازم را نداشته و اصطلاحا" با هم "مچ " نیستند. وقت کارکنان عموما" با اموری عبث و احمقانه مشغول می گردد که نتیجتا" پاسخگوئی و دلجوئی از مددجویان را دچار مشکل می کند. رسیدگی به امور کارکنان با جدیت صورت نمی گیرد و نوع نگاه به کارکنان نگاه سرمایه ای نبوده بلکه در بینش این آقایان کارکنان به منزله هزینه و پرت تلقی می گردند . جانماز آب کشیدن و سوء استفاده از الفاظی مثل ولایت و... الی ماشااله دراین تشکیلات خریدار دارد. درروال اداری این تشکیلات , سنت حسینقلی خانی موج می زند و دیدگاه متحول کردن و بروز کردن امور, محلی برای بحث ندارد. هیچ تریبون و مکانی جهت انتقاد و نقد عملکرد مسئولین آن تاکنون وجود نداشته است . اکثر تصمیمات غلط مدیران این تشکیلات با اتلاف منابع وخسارتهای زیادی همراه بوده است . سنت موعظه گری و خطابه بر مدیران این تشکیلات نسبت به کارکنان وجود دارد در حالی که اکثر این افراد شایستگی الگو شدن را ندارند. مدیران منصوب توسط این حضرات سالهاست که بر مدیرتهای دفتر مرکزی و استانها تکیه داشته و باعث جلوگیری از هر گونه پیشرفت در کارکنان و سازمان می گردند. دخل و خرج مجتمع اقتصادی کمیته امداد در هیچ کجا انعکاسی ندارد و...
پس یهتر است که اقایان خودشان کار را به نسل بعدی بسپارند و التماس دعا را زودتر بگیرند.

سهام عدالت مشکلات و تنگناها
یکی از کارهای خوب دولت آقای احمدی نژاد واگذاری سهام عدالت می باشد که به موجب اینکار سهام شرکتهای دولتی که تاچندی پیش با زد و بند و یا با طرح های خصوصی سازی (بخوانید اختصاصی سازی )به سرمایه داران واگذار می گردید به محرومین و صاحبان اصلی سرمایه های این ممکلت واگذارمی گردد که در مرحله اول خانواده های تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی و ایثارگران در حال واگذاری است . با این طرح مددجویان کمیته امداد و افراد دیگر مشمول طرح در مرحله اول صاحب پنج میلیون ریال سهام خواهند شد که در اقساط ده ساله از محل سود حاصل از سهام قابل پرداخت است البته دولت در واگذاری آن به خانواده ها 50 درصد تخفیف داده است .مطلبی که ما را در این مقال دنبال آن هستیم مشکلات اجرائی کار است وآن تحویل این اوراق بهادار به مددجویان است که د رواقع امداد آبستن یک مشکل جدی است چرا که تحویل این اوراق بهادار به مردم آنهم به اقشاری که از نقطه نظر فرهنگی در پائین ترین درجه قرار دارند یک کار بسیار نابخردانه ای است چرا که در فرصت اندکی از تحویل این اوراق به مددجویان , امداد مورد مراجعه افرادی قرار می گیرد که اوراق مذکور را مفقود خواهند کرد . در آنصورت از دست امداد چه کاری برمی آید ؟ آیا این اوراق مانند کوپن هستند که با تشخیص رئیس شاخه مجددا" به آنها تحویل شود ؟ در حالی که جواب خیر است و این می طلبد آقایانی در مرکز به امر( شیر یا خط) مشغول هستند در اینباره فکری کرده و تا تحویل این اوراق توسط استانها به مرحله عمل نرسیده است از تحویل اصل اوراق به آنها جلوگیری شود. پیشنهاد می شود که در هر استان در محل اداره کل بانکی به این منظور فراهم شده و به تفکیک این اوراق در آنجا آرشیو گردد تا از این طریق منافع مددجویان بیشتر و بهتر محفوظ گردد . و امداد می تواند فقط رسیدی از این اوراق را در اختیار مددجویان قرار دهد که مفقود شدن آن ضرری را متوجه مددجویان و مشغله بی مورد و کاذبی برای امداد گران فراهم ننماید........

ليست وبلاگهاي به روز شده
.::Dadkhahi::.
منو
امکانات
لينکها در صفحه جديد
تشکر






Powered by WebGozar

You will be redirected to the script in

seconds